ZİYARETÇİ ve REFAKATÇI KURALLARI

HASTANEMİZ  ZİYARET KURALLARI


     1. Hastanemiz ziyaret saatleri hafta içi 13.00-14.00 ve 19.00-20.00 saatleri arasındadır. Resmi tatil günleri(hafta sonu dahil) 13.00-15.00 ve 19.00-20.00 saatleri arasındadır. Bu saatler dışında çalışanlar haricinde servislere çıkmak kesinlikle yasaktır. 
 
2. Ziyaretçilerin hasta yataklarında oturmaları ve hasta eşyasını kullanmaları yasaktır.

3. 12 (Oniki) yaşından küçük, çocuk ziyaretçi kabul edilmez.  

4. Hastalara dışarıdan yiyecek ve içecek getirmek yasaktır. Ziyaretçiler tarafından getirilen her türlü gıda maddesi kapıda alıkonularak çıkarken sahibine iade edilir.

5. Güvenlik çalışanlarımız bu kuralları uygulamak zorundadır. Lütfen ısrar etmeyiniz. Ziyaretçilerinizin hastane ziyaret kurallarına uyması; tedavilerin aksamaması, hasta mahremiyeti ve servisin temiz tutulabilmesi açısından son derece önemlidir.

6. Kalabalık gruplar halinde ziyarete izin verilmez.

7. Hasta ziyaretleri 15 dakikadan uzun olmamalıdır.

8. Hastane, uygun görürse ziyaret için ayrı yer gösterebilir ya da görüşmesinde sakınca olduğu düşünülen hastalarda (yoğun bakım, bulaşıcı hastalık gibi) ziyarete izin vermeyebilir.

9.  Yoğun Bakım Ünitemizde; 

    - Yoğun Bakım Ünitemize girişlerde ziyaret sırasında  (uyulması gereken kurallar asılıdır),ellerinizi dezenfektan ile temizleyiniz. Ziyaretiniz sırasında cihazlara dokunmayınız.

   - Hekimimiz uygun gördüğü sürece, hastanın tedavisi aksamayacak şekilde, hasta yakınlarının 15:00 - 16:00 saatleri arasında ziyaret etmelerine müsade edilir. Hastalar ile ilgili bilgiledirme telefonla yapılmamaktadır, hasta yakınına ulaşılması gereken durumlarda hasta yakınına tarafımızdan ulaşılmaktadır.

  - Hasta yakını bekleme odası ve hasta yakını bilgilendirme odası mevcuttur. Hasta yakınlarına (1. derece) hastanın hekimi tarafından bilgi verilir.

10. Öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi ’’Hasta İletişim Birimi’’, ’’dilek-öneri kutuları’’ ve WEB sayfamızda. ’’dilek - öneriler’’ aracılığı ile iletebilirsiniz.

 

REFAKATÇİ KURALLARI
1- Refakatçi gereksinimine hastanın doktoru tarafından karar verilmektedir. 
2- 
Refakatçi sayısı bir kişiyle sınırlıdır. Birden fazla refakatçinin bulunması gereksiz yere kalabalık oluşturacağı ve hastanenin işleyişini engelleyebileceği için bir refakatçi yeterli bulunmuştur. 
3- Kadın servisinde erkek refakatçi kalamaz.(2-3 kişilik odalarda) 
4- Refakatçiler adlarına düzenlenmiş refakat kimlik kartlarını sürekli takılı tutmak mecburiyetindedirler. 
5- Refakatçiler hastane kurallarına uymalıdırlar. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir. 
6- Özel oda dışındaki refakatçilere yatak verilme mecburiyeti yoktur. Refakatçilerin istirahat edebilmeleri için hasta odalarında bulunan refakatçi koltuklarını kullanabilirler. 
7- Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapmamalıdır. 
8- Refakatçiler hastaneye ait eşya, malzemeleri düzenli ve temiz tutmalıdır. Hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılamak mecburiyetindedir. 
9- Refakatçiler ilgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastaları hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir. 
10- Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanmaları yasaktır. 
11- Refakatçiler hastaya yiyecek-içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir. 
12- Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmamalı, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidir. 
13- Süresi biten refakatçi kimlik kartları yenilenmelidir. 
14- Refakatçiler, refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanabilirler. 
15- Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber vermelidirler. 
16- Refakatçilerin; sık sık refakatçi değişikliğine gitmemeleri, değişikliğin zorunlu olması halinde durumu klinik sorumlu hemşiresine bildirmeleri gerekmektedir. 
17- Hastane dışı telefon görüşmelerinizi, hastanemizin acil girişindeki veya servislerin girişindeki ankesörlü telefonlarla yapabilirsiniz.
18- Öneri, teşekkür ve şikâyetlerinizi “Hasta İletişim Birimi”, “dilek-öneri kutuları” ve Web Sayfamızdaki” dilek-öneriler (eposta)” aracılığı ile iletebilirsiniz.
19- Acil durumlarda hastane tahliye alanları her katta tabelayla gösterilmiştir. 


LÜTFEN KURALLARA UYUNUZ. 
ACİL ŞİFALAR DİLERİZ.